Hakukonemarkkinointi Googlessa: hakusanaMainontaa ja sisältöjen optimointia
Hakukonemarkkinnoinnin eli SEM:in (Search Engine Marketing) avulla saat sisältösi näkymään asiakkaiden tekemissä Google-hauissa. Hakukonemarkkinoinnin yhteydessä puhutaan usein näistä kahdesta markkinoinnin osa-alueesta:
- hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization)
- hakusanamainonta eli SEA (Search Engine Advertising)
HakusanamainontaA: Google Ads, Google Display, google Retargeting ja Google Shopping
Hakusanamainonta (SEA) on maksullista mainontaa, jonka avulla voidaan houkutella eri ostovaiheessa olevia asiakkaita sivustolle. Google tarjoaa mainostajien käyttöön erilaisia mainosmuotoja, joista yleisimmät ovat Google Ads (aiemmin Google Adwords), Google Display, Google Retargeting ja erityisesti verkkokaupan markkinointiin Google Shopping.
Onnistunut hakukonemainonta vaatii mainonnan säännöllistä optimointia eli kehitystyötä. Käytännössä se tarkoittaa, että teemme muutoksia käynnissä oleviin Google-kampanjoihin: pidämme hakusanat relevantteina, mainokset tehokkaina, klikkihinnan (CPC eli cost per click) mahdollisimman alhaalla ja seuraamme mainonnan tavoitteiden toteutumista konversioiden avulla. Sovimme myös asiakkaidemme kanssa heille sopivasta raportointikäytännöstä.
Faromedian Google-asiantuntijat ovat sertifioituja Google-mainonnan ammattilaisia.
verkkosivustojen Hakusanaoptimointi
Hakusanaoptimointi (SEO) on sivuston näkyvyyden kasvattamista hakukoneiden maksuttomissa eli orgaanisissa hakutuloksissa. Optimoinnin avulla sivuston sisältöä ja tekniikkaa kehitetään erilaisin keinoin niin, että sivusto näkyisi aihealueesta kiinnostuneille asiakkaille mahdollisimman korkealla hakutulossivulla.
Me huomioimme verkkosisältöjen tuotannossa aina myös hakukoneiden tarpeet eli SEO-näkökulman. Voimme tehdä verkkosivustollesi hakusana-analyysin, jonka avulla voit kehittää verkkosivustosi sisältöä systemaattisesti.
Google My Business lisää näkyvyyttäsi verkossa
Hakukonenäkyvyyteen voi vaikuttaa myös perustamalla maksuttoman Google My Business -tilin. Sen avulla yritys näkyy paremmin Googlen hauissa ja Mapsissa. Google My Business -tilin perustaminen on erittäin tärkeää etenkin paikallisesti toimiville yrityksille. Autamme sinua tarpeesi mukaan Google My Business -tilin käyttöönotossa.