Sumutorvi

Mikä ihmeen Faro?

Mikä ihmeen Faro?

Faro tarkoittaa majakkaa. Sana juontaa juurensa antiikin ajan tunnetuimpaan Faroksen majakkaan, jonka valo johdatti merenkävijöitä Aleksandriaan jo ennen ajanlaskun alkua. Tarun mukaan Faroksen majakka – yksi maailman seitsemästä ihmeestä – toi kaupunkiin tietoa ja rikkauksia.

Faroksen tarina kiehtoi, kun mietin yritykselleni nimeä. Siitä löytyi monia yhtymäkohtia tämän päivänä markkinointi- ja viestintämaailmaan – vai pitäisikö sanoa merille. Markkinointi ei nyt välttämättä aivan tuo rikkauksia, mutta mielestäni sen on aina tähdättävä myynnin kasvattamiseen, jotta sijoitetut summat saadaan korkojen kera takaisin.

Nimessä on lupaus

”Rikkaudet” tarkoittavat farolaisille myös jotain muuta kuin suoraan rahassa mittavia asioita. Ne ovat intohimoa, sisäistä paloa tehdä tätä työtä. Faromedia on asiakkailleen alati uutta ammentava ja oppiva markkinoinnin matkakumppani. Mikä siis voisi olla parempi nimi yritykselle kuin Faromedia, nimi, joka lupaa tuloksellista markkinointia, uutta tietoa ja pysyvyyttä, ja joka johdattaa oikeaan suuntaan sumussa, myrskyssä ja tyynisäällä.

Paras osaaminen = osiensa summa

Olen työskennellyt lähes 20 vuotta markkinointiviestinnän parissa. Muutama vuosi sitten havahduin pohtimaan, mikä onnistuneita projekteja on yhdistänyt.

Projektin sisällöstä, koosta tai kanavasta huolimatta tärkeimmät yhdistävät asiat ovat oikeanlainen osaaminen, osallistujien asenne ja innostus. Faromedia haluaa koota asiakkailleen juuri sopivan osaamisen, olipa kyseessä sitten graafinen suunnittelu, sisällön toimitus tai digimarkkinointi. Osaamisen lisäksi tärkeä liima on usko yhteiseen projektiin, into kehittyä yhdessä ja ymmärrys siitä, että yhdistämällä kaikkien panos voidaan saavuttaa jotain enemmän.

Majakanvartija ei sammuta valoja

Farolaiset eli majakanvartijat pitävät huolta asiakkaiden lisäksi myös omasta sisäisestä valostaan – intohimostaan, uudenoppimisesta, ilosta, aktiivisuudesta ja ystävällisyydestä. Näitä ominaisuuksia arvostamme myös yhteistyökumppaneissa. Jos siis tunnistit edellä mainitusta itsesi, Faromedia on sinulle sopiva kumppani!

Lähde markkinointimatkalle, tehdään yhdessä siitä nautinnollinen!

Sanna Tapola, CEO, Faromedia Oy

INSTAGRAM @majakanvartijat