Sumutorvi

Faromedia toi aurinkorannan toimistolleen: "Meillä voi upottaa varpaat lämpimään hiekkaan ympäri vuoden!"

Faromedia on espoolainen sisältö- ja markkinointitoimisto, jossa töitä tehdään suurella sydämellä. Yrityksen toimitusjohtaja Sanna Tapola sai kuningasidean työmatkalla Las Palmasissa.

– Hioimme AD:n kanssa asiakkaan verkkosivujen visuaalista ilmettä, ja mietin siinä läppäri sylissäni, miten tämän luovaa ajattelua ruokkivan atmosfäärin ja lämmön saisi osaksi jokaisen työntekijämme eli majakanvartijan arkea myös koti-Suomessa, Tapola kertoo.

Silloin Tapolalla välähti. Faromedian Espoon toimiston vieressä olevaan tyhjään tilaan etsittiin yrittäjää. Majakanvartijoissa oli heitelty ja haaveiltu, että ”voi kun sinne tulisi lämmitetty Hot Jooga -sali, joka auttaisi jaksamaan läpi pitkän pimeän kaamosajan”. 

– Tästä keksin, että miksei lämmitettyä tilaa voisi viedä pidemmälle ja tuoda siihen mukaan etelän aurinkorannan fiiliksen. Meistä jokaisen on helppo samaistua rentouden tunteeseen, joka syntyy, kun makaa kesällä biitsillä varpaat hiekassa ja ajatukset kevyinä kuin höyhenet. Se, jos joku on meditatiivinen tila, Tapola lisää.

Faromedian asiakkaat osaksi etelän lämpöä

Suomeen palatessaan Tapola ryhtyi heti tuumasta toimeen. Hän selvitti, että toimitila oli edelleen vapaa ja soitti vuokraisännälle. Sen jälkeen seurasi liuta viranomaisten kanssa käytyjä luvanvaraisia asioita, jotka sujuivat Tapolan mukaan yllättävänkin helposti.

– Puhtaan valkoisen hiekan tuominen toimistotilaan oli itseasiassa lopulta se projektin helpoin vaihe. Samoin Hot Joogasta tutut lämmityslaitteet saatiin asennettua kattoon päivässä. Kirkasvalolamppujen asemoiminen tilaan niin, että huoneessa olija saa hipiälleen todellisen auringon tunnun, vaati hieman säätöä, Tapola kertoo.

Faromedian biitsin tunnelmaa on täydennetty vielä sopivalla taustamusiikilla: oman soittolistan sijasta ”rannalla” voi nyt kuunnella kuinka meren aallot käyvät rantahiekkaan.

– Biitsimme on saanut haltioituneen vastaanoton niin työntekijöiltä kuin Faromedian asiakkailta. Meille oli heti selvää, että biitsillemme ovat tervetulleita myös kaikki asiakkaamme. He voivat käyttää tilaa milloin vain, ja jäädä esimerkiksi palaverin jälkeen nauttimaan ”etelän lämmöstä”, Tapola kertoo.

Moni on ihmetellyt, eikö oman aurinkorannan luominen ole ollut yritykselle hirveä menoerä. Heille Tapolalla on vastaus heti valmiina.  

– Markkinointimielessä investointi on ollut erinomainen ja työntekoomme biitsillä on ollut pelkästään positiivinen vaikutus. Kaikki halukkaat ovat lämpimästi tervetulleita upottamaan varpaansa hiekkaan!, Tapola kertoo ja toivottaa kaikille oikein hauskaa aprillipäivää! 

INSTAGRAM @majakanvartijat